国際要員ウェブサイト

本サイトの文章、画像、映像を含む一切の内容を無断で引用、転載、複製することを禁じます。

Copyright © since 2021 Japanese Red Cross All rights reserved.

  1. トップ
  2. 研修情報
  3. 連盟主催:Induction to IFRC Operations Learning Programmeのご案内
研修情報

連盟主催:Induction to IFRC Operations Learning Programmeのご案内

  • 対象レベル
    ベーシック
  • 研修分野
    なし
  • 赤十字職員対象

連盟主催の標記研修の案内がありましたのでお知らせいたします。
本研修は、実際に連盟に初めて派遣された後に連盟内での手順等に苦労したというこれまでの派遣者からの声を受け、春にパイロット研修を実施し、今回初めて開催されるものです。

連盟RR(Rapid Response)やERUにこれから派遣される要員を対象に、緊急救援における連盟のシステムやポリシー、手順などを学べるオンラインの研修となっており、派遣されてから手続き等に困らないよう、事前に準備・慣れておくことを目的としています。

応募要件をご参照の上、応募フォームへの入力を通して締め切りまでに事業局国際部企画課研修係にお申込み下さい。

開催日時については、現時点では以下のとおりです。
①Welcome session
10月6日(木)か7日(金)
※日本時間の午後一(恐らく14時、15時以降)か夜(19時、20時以降)で選択可。

②Live session
10月12日(水)、19日(水)、26日(水)、11月2日(水)、9日(水)各2時間
※日本時間の午後一(恐らく14時、15時以降)か夜(19時、20時以降)で選択可。

③Practice workshops
10月10日(月)~11月11日(金)の5週間の間に、1時間~1時間半×3回
※スケジュールは講師次第のため、現時点では未確定。

④Individual sessions with tutors
参加者自身でスケジュールを調整可能。

開催日時
令和4年10月3日(月)~11月11日(金)
会場
オンライン(ZOOM, Sharepoint, Google tools等)
応募要件
以下の要件をすべて満たす赤十字職員
①ERU研修および国際救援・開発協力要員研修Ⅱ(IMPACT)を受講し、国際救援・開発協力要員として登録されている赤十字職員で、今後特に連盟のRR(Rapid Response)での単独派遣を目指す職員。
②ERU等への派遣経験があるものが好ましい。
※その他、以下連盟の選考基準を参照のこと。
※研修は英語で行われます。
※所属施設の推薦を得てお申し込みください。
※カテゴリーはベーシックとしていますが、アドバンスの方も申込できます。
応募フォーム
締切日
2022年9月 2日
その他
1.応募について
  以下(1)(2)を通して国際部企画課研修係まで申し込み下さい。
 (1)応募フォームへの入力
 (2)国際部企画課研修係(kokusai-hr@jrc.or.jp)あてCVの送付
  応募フォームの内容については別添PDF「応募フォーム内容」をご参照ください。
  ※応募多数の場合は日赤本社で選考させて頂きます。
お問い合わせ先

日本赤十字社事業局国際部企画課研修係(E-mail:kokusai-hr@jrc.or.jp)

ダウンロード

Induction to IFRC Operations Learning Programme Call for application

3-7 October 2022: Onboarding and welcome session
10 October – 11 November 2022: the learning programme

Goal:
The goal of this Programme is to prepare staff to navigate critical IFRC systems, policies, and procedures in emergency operations. It is aimed to make your life during surge deployments easier. The pilot round of the Learning Programme was run in spring 2022, and has been successful (4.5/5 rating). The feedback has confirmed that the Programme prepares personnel to spend more time on impactful work and less time on paperwork during deployment.

Modality:
Interactive online learning experience with scenarios based on real-life cases. The Programme includes independent learning, live sessions with experts, practice workshops, graded assessments, and one-on-one sessions with tutors. Live sessions will run twice in 2 time zones to allow participation from different regions.

Selection criteria:
1. Individuals who are intending to deploy as part of Surge (Rapid Response or ERU). This training is designed primarily for implementation level staff (Tier 1) who have no or limited experience of deployments to IFRC emergency operations – these profiles are given a preference. Coordinator and Management (Tier 2-3) level staff with more experience in IFRC emergency operations may also apply for this training as a refresher, but these seats are limited.
2. Individuals must be a staff member, volunteer or register member of a National Society, IFRC or ICRC.
3. Experience in supporting at least 2 emergency response operations at national level or at least 1 emergency response operation at international level in the last 10 years.
4. Technical sector expertise, ideally matching one of the role profiles in the Catalogue of Surge services (including member of an ERU) - a strong advantage.
5. Experience of working with National Society counterparts, including during emergencies.
6. Experience of working effectively in highly stressful circumstances.
7. Experience of working in multi-discipline and multi-national teams.
8. Fluent (at least upper intermediate level) in both written and spoken English.
9. Digital literacy to be able to complete the programme online (elearning, Zoom, Sharepoint, coworking tools, etc.)
10. Support from line manager/supporting National Society is required to ensure that participants have enough time to complete the Programme and is available for a deployment at least one month during the next 24 months period.

Outcomes of the Programme for Participants:
Participants who complete the programme successfully will be eligible to become a Rapid Response Personnel Member and will be invited to register in the Rapid Response Management System (RRMS), if they are interested in future deployments and want to start receiving alerts. In the RRMS, they will be granted the tag “Induction”, meaning they are fluent in IFRC policies and procedures.

Nomination of candidates and selection of training participants: 
There are 42 seats available that are distributed among the regions.

The selection is done by the Selection Committee that includes Surge Desk HQ and Regional Offices, and Surge Learning team, and takes into consideration the application form, NS priority order, gender, sectorial balance, and diversity.